שימוש בטוח בטלפון נייד

שימוש במכשיר הטלפון הסלולארי

מומלץ לנקוט בכל האמצעים לשמירה על המכשיר הנייד שלכם ועל השימוש בו.

שימוש במכשיר הטלפון הסלולארי
  • עשו שימוש רק באפליקציה הרשמית של הבנק אותה יש להוריד מהחנויות המקוונות הרשמיות בלבד. 
  • עם סיום השימוש, הקפידו להתנתק מהאפליקציה בצורה מסודרת. 
לתשומת לבך: אין הבנק אחראי לפעילות או שימוש של בעלי החשבון באפליקציות אשר הורדו מאתרים שאינם החנויות המקוונות הרשמיות. 
  • מומלץ לנקוט בכל האמצעים לשמירה על המכשיר הנייד, בין היתר, לנעול את מכשיר הטלפון הנייד באמצעות קוד גישה אישי, סיסמה, תבנית או זיהוי ביומטרי ולוודא כי אמצעים אלו ידועים לבעל המכשיר בלבד.
  • מומלץ להיות ערניים ולהיזהר מגניבת הטלפון הנייד שלכם. זכרו – הטלפון מכיל נתונים רבים ביניהם ייתכנו גם נתונים אישיים וחסויים.
  • בכדי להגן על זהותך,  מומלץ לא לעשות שימוש במכשירים ניידים פרוצים. מומלץ להשתמש באפליקציה רק במכשיר המופעל על-פי הוראות היצרן, אשר לא נפרץ ולא בוצעו בו שינויים שעלולים לבטל מנגנוני אבטחה מובנים.
  • מומלץ לא להתקין ולהפעיל אפליקציות אשר מבטיחות לסייע בניהול החשבון או בהתקשרות לאתר הבנק ולאתרים בכלל. בהתקנת אפליקציות כאלה הנכם מסתכנים באפשרות להונאות, גניבת פרטי הזדהות ומידע אישי.  
  • מומלץ להימנע משימוש באפליקציות שנדרש להעביר אליהן את אמצעי הזיהוי שסופקו לך. אמצעי הזיהוי הינם אישיים. מומלץ לא להעבירם לאחר גם אם הוא פועל עבורך ומטעמך.
  • בעת מכירת המכשיר או מסירה לתיקון/בדיקה, מומלץ להסיר ממנו, לפני כן, את אפליקציית הבנק ואפליקציות רגישות אחרות וכן כל מידע אישי/חסוי ששמור מקומית.
  • מומלץ, בכל מקרה בו הטלפון הסלולארי יצא מרשותך או בעת החלפת מספר הטלפון הסלולארי, לפעול מיידית לחסימת כרטיס ה-SIM בחברת התקשורת אליה אתה מנוי , ולאחר מכן נדרש להודיע ל לתמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-5130003.
  • במקרה של קבלת שיחה, לכאורה מהבנק, המעוררת את חשדכם, אל תמסרו כל מידע על חשבונכם ובקשו לחזור אל יוזם השיחה. כך תוכלו לוודא כי השיחה אכן הגיעה מהיעד הנכון.
  • במידה ואתם מקבלים הודעות SMS/טקסט  שמזוהות עם הבנק למכשיר הנייד שלכם, וקיים חשד , יש להודיע לתמיכת האינטרנט בבנק בטלפון 03-5130003.
  • בעת קבלת הודעה מהבנק, הבנק ממליץ לבעלי החשבון לוודא כי תוכן ההודעה מתאים להודעות הנשלחות על ידי הבנק,  בכל ספק על בעלי החשבון להודיע לבנק באופן מיידי. 
הגנה על מכשיר הטלפון הסלולארי
  • מומלץ להקפיד על התקנת עדכוני תכנה הן של מכשירך והן של אפליקציית הבנק.
  • מומלץ לכבות את התקן ה-Bluetooth כשאינו נמצא בשימוש ולאשר בקשות התחברות רק ממקורות מזוהים.
  • מומלץ להתחבר רק לרשתות המנוהלות על ידכם או כאלה שאתם סומכים עליהן. 
  • מומלץ לא לגלוש לחשבון הבנק ממקומות ציבוריים. כשאתם גולשים ברשת ציבורית (WiFi ), וודאו כי הנכם גולשים ברשת מוכרת ומאובטחת.

התגוננות מפני מתקפות מבוססות "חטיפת" כרטיס סים

התגוננות מפני מתקפות מבוססות "חטיפת" כרטיס סים

לאחרונה פורסם באמצעי התקשורת כי חלה  עלייה במקרים  של  "חטיפת" כרטיס הסים כאשר תוקף משיג שליטה על כרטיס "סים" הוא יכול לפעול ממספר מקורי של בעליו של ה"סים " . כלומר  להתחזות למבצע שיחה או לפעול במנגנון SMS  (לקרוא ולשלוח הודעות SMS)  בשרותים דיגיטליים רבים שליטה במספר הטלפון של הלקוח מאפשרת ביצוע פעולות ושינוי פרטי זיהוי .
שירות החלפת "סים" הינו שרות שמסופק על-ידי ספקי התקשורת ונועד לאפשר ניוד של מספר טלפון המזוהה עם כרטיס סים מסוים, לכרטיס אחר.
השירות נדרש בעיקר למקרה של גניבה או אובדן מכשיר טלפון נייד, שדרוג מכשיר או מעבר לחברת סלולר אחרת.
בשנים האחרונות אנו עדים לניצול שירות זה לצורך ביצוע מתקפות סייבר בהן התוקפים מתחזים לנתקף תוך שימוש בנתונים אודותיו שהצליחו לאסוף ממקורות שונים,המשמשים להתחזות מול חברת הסלולר.
 
המלצות להתמודדות מול מתקפות אלו:
 
א.  במידה וחל שינוי במספר הטלפון הנייד שלך, מומלץ לעדכן, באופן מידי, את הבנק כדי שהמספר המעודכן יופיע במערכות הבנק.
ב.  ניתן להירשם לשירות קבלת התרעות לאחר ביצוע פעולות בחשבון הבנק ובכרטיסי האשראי.
ג.   ניתן לצפות בריכוז הגדרות האבטחה בחשבונך, ובריכוז הכניסות האחרונות לחשבון: שירותים ומידע כללי  מידע אישי  הגדרות האבטחה בחשבון
     לאחר התחברות ניתן לגשת באמצעות הקישור  https://online.fibi.co.il/wps/myportal/FibiMenu/Online/AuthServicesInfo/onPrivateDetails/secrData 
ד.  בעת חשד לפעילות לא לגיטימית בחשבונכם – עדכנו את סיסמתכם לאתר הבנק ולאפליקציה ודווחו לבנק באופן מידי:
     (בשעות הפעילות פנו לסניף בו מתנהל חשבונכם ולאחר שעות הפעילות ניתן לפנות  לתמיכת האינטרנט בטלפון 03-5130003 ).
ה.  מומלץ לא להשתמש באותה הסיסמה שבחרתם לאתר ואפליקציית הבנק גם עבור שימוש באתרים נוספים וברשתות החברתיות, ובכל מקרה, בחרו בסיסמה ייחודית, מורכבת וחזקה ככל שניתן, ולעשות שימוש באימות דו שלבי היכן שניתן (כגון – שימוש בסיסמתכם האישית וכן בסיסמה חד-פעמית הנשלח למכשיר הנייד).
ו.   במקרים בהם הרשת הסלולארית לא זמינה לזמן ממושך, פנו, מיוזמתכם, לחברת הסלולר וודאו כי מספרכם לא נוייד.
ז.   גלו ערנות בעת פרסום פרטים אישיים ברשתות החבריות. זכרו- מידע המפורסם בהן זמין לכולם, כולל לגורמים זדוניים.
ח.  הימנעו מלחיצה על קישורים או פתיחת צרופות חשודות, גם אם נראה כי הגיעו מגורם מוכר.
ט.  היו ערים לשיחות, הודעות SMS והודעות דוא"ל לא יזומות ולא צפויות המבקשות מכם מידע אישי או פיננסי, 
     גם אם הן, לכאורה, מהבנק או מחברה מוכרת.

 

זכרו – הבנק לעולם לא יבקש מכם, ביוזמתו, למסור את אמצעי הזיהוי שלכם לאתר ולאפליקציית הבנק.
אם התבקשתם לעשות זאת, סרבו ודווחו על כך, באופן מידי, לתמיכת האינטרנט בטלפון – 03-5130003 .