נגישות בבינלאומי

הצהרת נגישות

  • הבנק הבינלאומי פועל רבות על מנת שאנשים עם מוגבלות יוכלו להשתמש בשירותי הבנק, תוך שמירה על כבודם ופרטיותם, מתוך יחס אדיב ומכובד המאפשר את קבלת השירות בעצמאות, בבטיחות ובאופן שוויוני. הבנק משקיע מאמצים רבים, על מנת לבצע התאמות נגישות בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, ואף מעבר לכך. הפעילות מבוצעת בהדרגה, בהתאם למועדים שנקבעו בחוק ובתקנות, ובליווי עמותת נגישות ישראל.

    להלן מידע אודות שירותים נגישים בבנק הבינלאומי: 

    נגישות סניפים
    סניפי הבנק שהונגשו קיבלו את "אות נגישות ישראל". להלן סוגי ההתאמות שבוצעו בסניפים: 

    • כניסה נגישה
    • עמדה נגישה/דלפק נגיש
    • פינות המתנה מותאמות
    • עזרים ללקויי שמיעה (לולאת השראה)
    • שרותי נכים
    • חניות נכים
    • מעלית מונגשת
    • הקראת מידע כתוב עד 3 עמודים מידית בסניף.
    • מידע בעל פה, ירשם ללקוח בכתב יד או יוצג בדף מודפס. 
    • שימוש במכשיר עזר לשמיעה (לולאת השראה), קיים רק בסניפים מונגשים, כמפורט באתר זה.
    • סיוע במילוי טפסים.
    • במקרים מיוחדים בפורמטים שונים -  בתיאום מראש.

    נגישות סניפומטים ועמדות לקוח

    מכשירי הסניפומט ועמדות לקוח לשירות עצמי שהונגשו, הותאמו לאנשים עם מוגבלות ניידות ולאנשים עם מוגבלות בראייה.

    הנגשה למוגבלות בראייה
    • הקראת המסכים – במכשירים המונגשים למוגבלות בראייה, הותקנה תוכנה מיוחדת (TTS - Text To Speech) המקריאה את המלל במסכים בשילוב של הוראות הפעלה מותאמות. ההקראה מופעלת ע"י חיבור אוזניות לשקע אוזניות במכשיר (השקע מותאם לאוזניות רגילות כגון: אוזניות של טלפון סלולרי או של נגן מוסיקה). בסניפומט שקע האוזניות נמצא מצד שמאל למקלדת.
    • בעמדת לקוח הממוקמת מחוץ לסניף, שקע האוזניות בצורת מלבן, נמצא צמוד מצד ימין למרכז המסך. בעמדת לקוח הממוקמת בתוך הסניף, שקע האוזניות נמצא מצד ימין למקלדת או משמאל לפתח הכנסת הכרטיס. בעמדות לקוח ובחלק מהסניפומטים, בחלקו העליון של שקע האוזניות, ישנו לחצן. ב- 4 הלחיצות הראשונות עוצמת הקול הולכת וגדלה, בלחיצה החמישית עוצמת הקול חוזרת לעוצמה הראשונה. חשוב! על הלקוח להצטייד באוזניות טרם הגעתו לקבלת שירות הקראה.
    • מקלדת – מקלדת המכשיר הונגשה ע"י כיתוב בולט על מקשים נדרשים (נקודה בולטת על המקש המרכזי מספר 5 וסימון בולט על הלחצנים בעמודה הימנית): 
    • תצוגת המסכים – גודל האותיות וניגודיות הצבעים הותאמו לכבדי ראייה.
    זמני המתנה בין פעולות – הותאמו לנדרש בתקנות.
    המלל כתוב בשפה פשוטה וברורה, בהתאם לדרישת התקנות. 

    ניתן לאתר סניפים עם מכשירי סניפומט ועמדות לקוח מונגשים, באמצעות "איתור סניפים" באתר זה. לאיתור סניף לחץ כאן

    התאמות נגישות במוקד הטלפוני
    בוצעו התאמות נגישות במענה הקולי של המוקד הטלפוני באמצעות: הורדת מוזיקת רקע כאשר מושמע מלל, דיבור בקצב איטי ובשפה פשוטה. מוקד מונגש בטלפון: 03-5130049. בנוסף, ניתן לקבל במוקד הטלפוני מידע אודות סניפים ומכשירים אוטומטיים מונגשים .
    • פתיחת חשבון מקוון- קיימת אפשרות  להגיש בקשה לפתיחת חשבון באינטרנט שתועבר להמשך טיפול בסניף. לא הונגשה האפשרות הדורשת שימוש באפליקציה הסלולרית המשלבת דיבור בווידאו וצילום מסמכים.
    • קבצי PDF  גרפיים באתר. 
    • מערכת גרפים.
    • מערכות המיועדות לקבוצה סגורה של משתמשים: מערכות מסחר דוכיפת-נט, פיבי פורקס, iGlobe , מערכת האופציות, תיק וירטואלי.

    דרכי יצירת קשר עם רכז הנגישות
    בכל שאלה או הצעת ייעול בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלות, ניתן לפנות לרכז הנגישות בקבוצת הבינלאומי. פרטי רכז הנגישות:


    נגישות מידע בכתב ובע"פ

    הבנק נערך להנגשת מידע בכתב ובע"פ במגוון אפשרויות.

    לקוח המגיע לסניף ללא תאום מראש, יוכל לקבל שירותים מונגשים כמפורט להלן:

    הערות:

    הנגשת המידע הינה ללא עלות.

    אופן ההנגשה הינה החלטה של נותן השירות לאחר התייעצות עם הלקוח , כמוגדר בתקנות נגישות השירות.

    ההנגשה תינתן בשפות בהן ניתן השירות ללקוחות.


    נגישות סניפומטים ועמדות לקוח לשירות עצמי


    הנגשה למוגבלות בניידות – מבנה המכשיר ואופן התקנתו הותאמו על מנת לאפשר גישה נוחה למי שמסתייע בכיסא גלגלים. בנוסף, גובה המסך, הלחצנים/המקלדת מותאמים לגובה כיסא גלגלים וכן מותאמים לשימוש ע"י נמוכי קומה. .


    הנגשה למוגבלויות אחרות


    הנגשת אתר האינטרנט

    אתר זה, הונגש לאנשים עם מוגבלות ונמצא בתהליך לקבלת תו "אתר נגיש" מטעם עמותת "נגישות ישראל". 

    על מנת להשתמש באתר באופן מונגש יש ללחוץ על המילה "נגישות" בצד ימין בחלקו העליון של המסך. בתפריט שייפתח ניתן לבחור את האפשרות המתאימה. הבנק השקיע רבות על מנת להנגיש את האתר וממשיך בתהליך זה אשר צפוי להסתיים ב- 2016 בהתאם לתקנות נגישות השירות.

    נושאים שטרם הונגשו באתר, מפורטים להלן:

    נשמח לסייע בכל שאלה באמצעות פניה למוקד תמיכת האינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני  support@fibi.co.il או לטלפון מספר 03-5130003.

    בנוסף, לקוח הנתקל בחלק באתר שאינו מונגש, למעט הנ"ל, מוזמן לפנות באמצעות האפשרות "משוב" בתפריט הנגישות וכן ניתן לפנות לרכזת הנגישות הקבוצתית, כמפורט בהמשך.


    גב' רות דיין, טלפון: 03-5645500, פקס: 03-5645522 דוא"ל: Dayan.r@fibi.co.il, כתובת: רחוב רוטשילד 38 ת"א.



    לנוחיותכם מספר טפסים נפוצים שהומרו לקובץ שמע: